ZİNCİR NO: 2015 / 79 SİVİL SAVUNMA PLANLARINDA UYULMASI GEREKEN KURALLAR (14 VE 15.MADDELER EKLENDİ.)
TÜM OKUL VE KURUMLAR 14 VE 15.MADDELER EKLENDİ.İVİL SAVUNMA / TEDBİR PLANLARININ YAPILMASINDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN KONULAR AŞAĞIDA BELİRTİLMİŞ OLUP;PLANLARIN BU KONULAR DOĞRULTUSUNDA HAZIRLANMASI İÇİN GEREĞİNİ ÖNEMLE RİCA EDERİM.
HALİL CAN-ŞUBE MÜDÜRÜ
SİVİL SAVUNMA / TEDBİR PLANLARININ YAPILMASINDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN KONULAR LİSTESİ
1- 7126 sayılı Sivil Savunma Kanunu gereğince, DAİRE VE MÜESSESELER İÇİN SİVİL SAVUNMA İŞLERİ KILAVUZU’NA göre; Personel mevcudu olan okul/kurumlarımızın (LİSE) 7 servisli SİVİL SAVUNMA PLANI, Personel mevcudu sivil savunma planı yapmaya yetmeyen okul/kurumların (ilkokul,ortaokul,anaokulları,kurslar,merkezler,dershaneler v.b.) ise 4 servisli TEDBİR PLANI düzenlemesi gerekmektedir.
2- Ortalama mevcudu yeterli olmayan (15 yaşın üstü mevcudu 10 ve daha az olan) okul/kurumlarımızın sivil savunma ve tedbir planı yapmayıp, kurum için belirtilen tedbirleri almaları gerekmektedir.
3- Servislerin oluşturulması ve ekip sayıları konularında DAİRE VE MÜESSESELER İÇİN SİVİL SAVUNMA İŞLERİ KILAVUZU esaslarına mutlaka uyularak yapılmalıdır.Ayrıca 3. Bölümde Sivil Savunma Servisler Kuruluş çizelgesi oluşturulan ekip sayıları ile tutarlı olmalıdır.
4- Mevcut belirlenirken 16 yaşından gün alan öğrenciler de dikkate alınır ve Sivil Savunma Planlarındaki ekiplerde (Kontrol ve Karargah servisi hariç ) görevlendirilebilirler.
5-Sivil Savunma Planının 8. sayfada 6. Maddesinde yer alan müessesenin hassas ve hasar bölgeleri içindeki yeri durumunu gösteren kılavuzluk sorusu aşağıdaki gibi yazılmalıdır. Kılavuzluk: ……… Mahalle muhtarlığı, Baş kılavuzluk:……….Polis Merkezi, Şef Kılavuzluk:………İlçe Emniyet Müdürlüğü olmalıdır.
6-Planlardaki ekip personel listeleri doldurulmalı ve personele imzalatılmalı,
7.Bir personel tek ekipte (Mükerrer görevlendirilmemeli) görevlendirilmelidir.
8-Donatım ve İkmal Cetvelinin 5 yıl esas alınarak doldurulmalı,
9-Karşılıklı Yardımlaşma Protokolü en yakın ve okul ile uyumlu kurum arasında imzalanmalıdır. İmzalar eksik olmamalı.
10-Kat krokileri basit olarak yapılmalı öğrencilerin bile anlayacağı şekilde düzenlenmeli, ,yangın malzemelerinin yerleri,acil çıkış yönleri belirlenmiş olarak plana eklenmeli, vaziyet krokisi de cadde ve sokak isimleri belirtilerek düzenlenmeli,
11. Ayrıca okul/kurumun iletişim bilgilerine de planda güncel olarak yer verilmelidir.
12.ONAYLI SİVİL SAVUNMA ve TEDBİR PLANLARI 5 yıl geçerlidir.
12. 13- Planlarda çok önemli değişiklikler olması durumunda, yılda bir kez güncelleme yapılmalıdır.Güncellemelerde sadece değişiklik olan sayfalarından 2 adet çıkartılmak suretiyle ,bir nüshası okuldaki plana ,1 adedi ise ilçede bulunan plana takılacak,İl MEM ‘e gönderilmeyecektir.
1
Planlar,formatlarındaki bilgilere göre doldurularak, 2 adet düzenlenmeli ,telli dosyalara yerleştirilerek ve gerekli şekil şartlarına riayet edilerek (her sayfa mühürlü ve paraflı, gizli kaşeli,el yazısı ile hazırlanmadan…) ,
14-Plan Yazıları mutlaka dys üzerinden gönderilmeli,planlar ise;2 nüsha olarak,ilçe kuryesi ile elden gönderilmeli.
15-SİVİL SAVUNMA PLANLARI HAZIRLANDIKTAN SONRA; okul veya kurum tararfından öncelikle sivilsavunma45@meb.gov.tr adresine gönderilecek;ön onay alındıktan sonra planlar dosyalanıp gönderilecektir.