MANİSA SOMA İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Faz 2 Alt Yapı Geçici Komisyon bilgilerinin, okul idareleri tarafından CBS´ye Girilmesi ile İlgili Son Tarih 12.06.2015 Cuma güne ertelenmiştir.

FAZ 2 DE ALTYAPI KURULACAK OKULLAR 12.06.2015 Cuma
Faz 2 Alt Yapı Geçici Komisyon bilgilerinin, okul idareleri tarafından CBS´ye Girilmesi ile İlgili Son Tarih 12.06.2015 Cuma güne ertelenmiştir.

BAKANLIĞIMIZIN E-POSTASI AŞAĞIDADIR.

"

Faz 2 Alt Yapı Geçici Komisyon bilgilerinin, okul idareleri tarafından CBS´ye girilmesi ile ilgili son tarih 12.06.2015 Cuma güne ertelenmiştir.

Okullar belirledikleri 3 asil 3 yedek üyenin yanında ilçelerin kendilerine bildireceği 2 asil 2 yedek Uzman üye (Bilgisayar ya da Elektrik-Elektronik branşlı öğretmen, Mühendis ya da Tekniker olabilir) bilgilerini de sisteme tek seferde girmeleri gerekmektedir.

  SOMA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ NOTU : SOMA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ ELEKTİRK-ELEKTRONİK ÖĞRETMENLERİNDEN 2 ASİL 2 YEDEK ÜYE BELİLENMİŞTİR. 3 ÜYE OKULDAN 2 ÜYE İSE: BU ÖĞRETMENLERİN BİLGİLERİ  SİSTEME GİRİLECEKTİR  

OKUL LİSTELERİ İLE 2 ASİL 2 YEDEK ÜYEDEN OLUŞAN  ÜYELERİN LİSTESİNİ İNİDİRMEK İÇİN TIKLAYINIZ

 

 
-----İleten: YET btkoordinator45 GM/MEB Tarih: 06.09.2015 04:26PM -----

Kime: gm_yet_fatih_btkoordinator
Kimden: Fatih Proje Egitek/MEB
Tarih: 04.29.2014 12:10PM
Bilgi: ogunday@e.meb.gov.tr, Betul KURSUN/YET/MEB@meb
Konu: FATİH Projesi Envanter Bilgilerinin Güncellenmesi

Değerli Yönetici arkadaşlar,

 

Bildiğiniz üzere Fatih Projesinin pilot ve Faz1 kapsamında 3.657 Okulumuza Etkileşimli Tahta, Data ucu, Yazıcı(A3,A4), Doküman Kamera gibi donanımların tahsisi ve  kurulumu yapılmıştır.

Eğitim Sisteminin değişmesi, binaların yıkılması, kurumların kapanması, bölünmesi, yeni binaya taşınması, kurum kodlarının değişmesi, etkileşimli tahtaların taşınması gibi nedenlerle Firmaların donanım  tahsis ettiğini bildirdiği okulların şimdiki kurum kodları ile eşleştirilmesinde ve ilave taleplerin değerlendirilmesinde sıkıntılar yaşanmaktadır.

 

Bu nedenle Genel Müdürlüğümüz tarafından yönetimi yapılan Okul Bilgi Sisteminde (OBS) Kurumlarımıza ait Fatih projesi ile ilgili MEBBİS kapsamındaki modüllerden alınamayan bilgilerinin güncellenmesine ihtiyaç bulunmaktadır.

 

Fatih projesi kapsamında kurulum yapılan(Pilot+Faz1) ve ilave donanım talebi olan okullarımızın OBS sisteminde kurumları ile ilgili bilgileri kontrol etmeleri, ilgili yerlerden düzeltmeleri, kurumları ile ilgili talepleri ve açıklamalarını 09.05.2014 tarihine kadar yapmaları için okul müdürlerine gerekli bilgilendirmelerin koordinatör tarafından yapılması gerekmektedir. 

 Not: 

 1)Sisteme http://cbs.eba.gov.tr/ adresiyle;

 

                  a) Koordinatörler: " Kullanıcı adı" :"Koordinatörün TC No.su", "Şifre": "Koordinatörün TC No.su"

                  b) Kurumlar ;"Kullanıcı adı":" Kurum kodu" , "Şifre": "Kurum kodu"  ile giriş yapabilecekler.

 

2)İlk giriş yapıldığında "Şifre Değiştir" ekranı belirmektedir. Söz konusu ekrandan yeni şifre belirlenebilmesi için;

 

a)Koordinatörlerin mail adresine (btkoordinator--@meb.gov.tr) ve

b)Kurumların mail adresine (kurum kodu@ meb.gov.tr) gönderilen doğrulama kodunun sisteme girilmesinden sonra sisteme giriş yapılabilecektir.

3)Eğer  Kurum sisteme giriş yapamıyorsa "Giriş yapamıyorum" bölümünde "Kullanıcı Adı" "mail adresi" ve kurumla ilgili yeni açıldı (kurum kodu, adı, bağlı olduğu genel müdürlük,),  kurum kodu değişti (eski kurum kodu yeni kurum kodu) gibi  açıklamaları içeren mesajınızı "Açıklama" bölümüne yazarak göndermelisiniz. Sistem Kurumunuza/Koordinatöre açıldığında söz konusu mail adresine mesaj gelecektir.

 

4)Sistemde bulunan "Okul Bilgi" ekranındaki  gri alanlar  MEBBİS´in ilgili modülünden alınan alanlardır. bu alanlarla ilgili değişiklikleri MEBBİS´in ilgili modülünde yapmanız gerekmektedir. OBS sistemi; MEBBİS´ten  geceleri  bilgi alarak  güncellediğinden MEBBİS´in ilgili modülünden girmiş olduğunuz bilgi ertesi gün OBS sisteminde görülebilecektir. Açık alanlar değişiklik yapılmaya uygun alanlardır. güncellemek istediğinizde  değişiklik yapıp "KAYDET" butonuna basmanız gerekmektedir.

 

5)Hatalı veri girişi yapılmaması konusunda özen gösterilmeli .Kurum tarafından girilen bilgiler  Okul müdürü ve İl koordinatörü tarafından kontrol edilmelidir.

 

6)Ekte bulunan yardım dokümanlarında yetkiler doğrultusunda Sistemde neler yapılabileceği anlatılmaktadır.

 

Teşekkür eder iyi çalışmalar dilerim.

Atatürk Cad. No75, 45540 Soma/Manisa Soma Öğretmenevi Yanı - 0236 613 20 14 ve 0 236 613 62 22

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.